Proiect finanţat de Bugetul de Stat - MEN Competiție lansată de UEFISCDI Programul: PNCDI III, Dezvoltarea sistemului naţional de cercetare - dezvoltare Subprogramul 1.1 Resurse Umane Tipul proiectului: Proiect de mobilitate pentru cercetători Nr. contract: 564 / 2018 Durata proiectului: aprilie 2018 - decembrie 2018 Valoarea totală a proiectului: 22.000 lei Director Proiect: Dr. ing. Marius RADA
Coordonator de proiect România:
Instituţia gazdă (coordonatoare) a proiectului din România:
Instituţia gazdă cu accesul la infrastructura de cercetare care nu există în Romania:
|
INCDTIM |
Abstract
Recent s-a demonstrat că reciclarea electrodului anodic şi catodic de la bateria auto poate fi realizeată la temperatură joasă printr-o metodă eco-inovativă de actualitate, cu costuri mici şi prietenoasă pentru mediu și anume metoda subrăcirii topiturii [Electrochimica Acta 268 (2018) 332-339; J. Electroanalytical Chemistry 780 (2016) 187–196;]. Doparea electrozilor reciclaţi cu CuO (cunoscut pentru îmbunătățirea conductivității electrice) şi V2O5 va influenţa semnificativ atât i. structura și microstructura electrozilor datorită comportamentului formator/modificator de reţea; cât și ii. performanţele bateriei din cauza proprietăţilor conductive . Investigarea structurii probelor preparate cu tehnici moderne bazate pe neutroni va aduce contribuţii importante în înţelegerea microstructurii electrozilor obţinuţi, determinarea interrelaţiei structură-proprietăți electrochimice şi va deschide noi oportunităţi pentru aplicaţii la baterii regenerabile. Performanțele electrochimice ale bateriei sunt influențate de microstructura și ”textura” electrodului folosit. |