Proiect finanţat de Bugetul de Stat—MEN

Competiție lansată de UEFISCDI

 

Programul: PNCDI III, Cooperare Europeană şi Internaţională.  Subprogramul 3.1 Bilateral\Multilateral

Tipul proiectului: Proiect de mobilităţi

 

Nr. contract:  67 /BM/2016

 

Durata proiectului: 01.10.2016-31.12.2017

Valoarea totală a proiectului: 40.000 lei

Director Proiect: Dr. Simona RADA

                                                    Coordonator de proiect România:

Nume:

RADA

Prenume:

SIMONA

Adresa de e-mail:

radasimona@yahoo.com; Simona.Rada@phys.utcluj.ro

 

Instituţia gazdă (coordonatoare) a proiectului din România:

Numele instituţiei:

Institutul Naţional de Cercetare şi Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice şi Moleculare (INCDTIM)       

Tipul instituţiei:

Organizatie de cercetare

CUI:

13221445

Adresa instituţiei:

Str. Donat, Nr. 65-103, Cluj-Napoca, Romania

 

Coordonator de proiect Republica Populară Chineză:

Nume:

JING

Prenume:

ZHANG

Adresa de e-mail:

jzhang@ihep.ac.cn

 

Instituţia gazdă (coordonatoare) a proiectului din Republica Populară Chineză:

Numele instituţiei:

Bejing Synchrotrin Radiation Facility (BSRF), Institute of High Energy Physics, Chinese Academy of Science , P.R. China

Pagină web:

 http://english.ihep.cas.cn/au/ct/

                                                                                         

                                                                                                 Membrii proiectului

 

 

                                          

 

                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZUMATUL PROIECTULUI

 

Electricitatea “portabilă” din baterii a devenit astăzi o parte a vieţii cotidiene. Ambiţiile lumii moderne sunt bateriile regenerabile care pot fi reîncarcate de mai multe ori. După consumare, reciclarea lor este importantă pentru mediu, dar şi pentru salvarea de resurse naturale, în acord cu directiva UE din 2006. Materia primă reciclată din bateriile auto este plumbul. Peste 80% din producţia totală de plumb rafinat a lumii este consumată pentru producerea bateriilor auto. În ciuda faptului că diferite tehnici au fost propuse pentru recilarea acestui metal, principalele incoveniente au fost marcate de complexitatea şi toxicitatea metodelor, solubilitatea mică a produşilor cu plumb în solvenţi, desulfatizarea ineficientă, eforturile de convertire înapoi în oxid de metal, etc. Acest proiect propune o metodă eco-inovativă, cu cost şi consum de energie redus pentru reciclarea materiei active din plăcile anodice (Pb/PbSO4) şi catodice (PbO2/PbSO4) ale bateriilor auto prin înglobarea în sticle şi vitroceramici. Noutatea acestei teme este legată nu numai de faptul că dacă tehnologia eco-inovativă propusă, cu cost şi consum de energie redus, va fi aplicată, un volum mult mai mare de acumulatori auto pot fi reciclaţi, reducând substanţial poluarea şi consumul de resurse naturale de plumb, ci credem că cel mai important factor este reîncadrarea noilor produşi obţinuţi în mediul de unde au provenit – ca electrozi vitroceramici ai bateriilor regenerabile.

 

                                                       

INCDTIM

Text Box: BATERII REGENERABILE CU ELECTROZI VITROCERAMICI
OBŢINUTE PRIN RECICLAREA ACUMULATORILOR AUTO 
Text Box: Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice si Moleculare Cluj-Napoca

Nume şi prenume

Poziţie în proiect

Titlu ştiinţific

RADA Simona

Director de proiect

 

CSI. Dr.Chim.

ALDEA Nicolae

cercetător

CSI. Dr. Fiz.

RADA Nicolae Marius

cercetător

IDTII.Dr. Ing.

MĂGERUŞAN Lidia

cercetător

CSIII. Dr. Fiz.